2013. március 21., csütörtök

Elment a dalnok

Nem tudom, hogyan lehetne méltón elbúcsúztatni Bódi László „Cipőt”. Hiszen mindannyian ismerjük, ismeritek, tudjátok azt is, miért lehetett szeretni. Sokunknak jelentette az ifjúságát, tábortüzek mellett, gitárkísérettel énekeltük a dalait. (Főleg mikor szerettünk valakit valamiért. Mikor néztünk valaki után az ablakon, aki nem akarta, hogy vele menjünk. Mikor valakit visszavártunk. Mikor valaki visszavárt minket.)
Valamennyien vele, Cipővel jártuk a 67-es utat, vele lobogtattuk zászlóinkat a szélben, reptettük kismadarainkat és bálnáinkat, dacosan kiáltottuk világgá, hogy nekünk se olyan nagyon rossz, amíg arra gondolunk, amire akarunk.

Cipő egész életműve most már a lezárt egészek sorába lépett. Ő és barátai (húsz éve csaknem változatlan felállásban -ez is ritka) a magyar kultúra részei lettek. Bódi László „Cipő” pedig, azt hiszem, most elfoglalja helyét a nagy magyar dalnokok és regösök között, talán közvetlenül Cseh Tamás mellett.


Bódi László „Cipő” - Tóth Zsombor:
Erdő közepében - Fényes utakon

Sötét kapuk, magas házak, fényes udvarok.
Nyíljatok meg lábam előtt, ha arra indulok.

Erdő közepében járok,
Egyszer, majd rád találok.
Csillagom vezess!
Én utánad megyek.

Felhő,felhő fenn az égen
Vártunk már nagyon.

Esőt hozz a virágoknak.
Mosd el sok bajom.

Erdő közepében járok,
Egyszer, majd rád találok.
Csillagom vezess!
Én utánad megyek.

Erdő közepében járok,
Egyszer, majd rád találok.
Csillagom vezess!
Én utánad megyek.

Fehér ingem tiszta legyen,
Olyan, mint a hó.

Átok engem elne érjen,
Ne bánthasson a szó.

Erdő közepében járok,
Egyszer, majd rád találok.
Csillagom vezess!
Én utánad megyek.

Kutyák ugatása ne verje föl álmom
Őrizz engem ezen a világon
Őrizz engem ezen a világon
Fényes utakon, engedj szabadon járnom
Árva szívem annyira fáj
Éget a bánat, mosd el szél zivatar
Őrizz engem ezen a világon
Fényes utakon
Engedj szabadon járnom, engedj szabadon járnom
Engedj szabadon, szabadon járnom
Értem nyílnak a réten a virágok
A Felhők között magasan járok
Engem hívnak, hívnak a harangok
Én elmegyek és Ti itt maradtok
Árva szívem annyira fáj
Éget a bánat, mosd el szél zivatar
Őrizz engem ezen a világon
Fényes utakon
Engedj szabadon járnom, engedj szabadon járnom
Engedj szabadon, szabadon járnom

Madarak ha szállnak, helyettem is szállnak
Híreket visznek üzenetet várnak
A baglyok elalusznak, ha eljön a reggel
Kakas kukorékol, hogyha a Nap felkel
Árva szívem annyira fáj
Éget a bánat, mosd el szél zivatar
Őrizz engem ezen a világon
Fényes utakon
Engedj szabadon járnom, engedj szabadon járnom
Engedj szabadon, szabadon járnom

https://www.youtube.com/watch?v=VtKDPNxPfCw

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése