2012. július 27., péntek

Idézőjel (Adams)

„-Már találkoztunk, ugye Zaphod Beeblebrox… Vagy szólítsam inkább Philnek?
(…)
-Jobb, ha emlékeztetsz még – mondta Zaphod – fajok tekintetében szörnyen rossz a memóriám.
-Egy bulin találkoztunk – szögezte le Arthur.
-Hogyne, persze. Én mindenesetre kétlem. –mondta Zaphod.
(…)
-London – makacskodott Arthur – Islington.
-Ja – felelte Zaphod (…) – Az a buli.
(…)
-Mit kerestél ott?
-Csak körülnéztem erre-arra.
-Beállított a bulira, pedig senki sem hívta! – Arthur hangja remegett a méregtől. (…) – Ott volt egy lány. Jó, persze ma már mindegy. Úgyis elfüstölt az egész…
(…)
-Ki volt a hölgy?
-Valaki. Igaz nem vittem nála túl sokra. Egész este próbálkoztam.Azért az a lány nem volt akárki. Gyönyörű, elbűvölő, elsöprően intelligens… végre odáig jutok, hogy beszélgethetek vele, nyomom neki vadul a sódert, amikor ez a te barátod odafurakodik, és azt mondja: >>Hej kislány nem untat ez a pasas? Miért nem velem beszélgetsz inkább? Egy másik bolygóról jöttem.<< Sose láttam többé a lányt.”

(Douglas Adams: Galaxis útikalauz stopposoknak. Molnár István fordítása)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése